بلاگ

فیوژن چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

123 1 0737304a05bb7f6511bd20441fded75c

زمانیکه که قرار باشد دو کابل فیبر نوری به یکدیگر اتصال پیدا کند، باید از یک روش مطمئن و با کیفیت برای اتصال کمک گرفته شود و اینجاست که مسئله  فیوژن فیبر نوری مطرح می شود. در واقع یک فناوری جدیدی است کهبه منظور اتصال دو کابل فیبر نوری از نوعی اتصال به نام فیوژن فیبر نوری کمک گرفته می شود که در این روش دو سر کابل را به شیوه ای امن به یکدیگر جوش می کند که به ان جوش فیبر نوری هم می گویند و توسط دستگاهی به نام فیوژن انجام می شود. در ادامه این قسمت قصد داریم به طور کامل و جامع هر آنچه که به فیوژن فیبر نوری ارتباط دارد را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

جهت آموزش و یا انجام تست فلوک کابل های شبکه مسی و یا فیبر نوری شبکه خود در هر جای ایران با کارشناسان ویرا شبکه تماس بگیرید.

اهمیت استفاده از فیوژن فیبر نوری

مسئله ای که در روش اتصال دو کابل فیبر نوری به یکدیگر اهمیت خواهد داشت این است که در محل اتصال، پراکندگی نوری ایجاد نشود و به عبارتی دیگر، اتصال دو کابل به صورت تمیز و با کیفیت انجام گیرد. انتظاری که ما از نحوه اتصال دو کابل به یکدیگر داریم، به واسطه فیوژن فیبر نوری قابل دسترسی خواهد بود؛ چرا که در این روش کمترین میزان از پراکندگی نوری در محل اتصال دیده می شود.

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا در اتصال کابل های فیبر نوری، تمیزی کار اهمیت دارد؟ در پاسخ به این مسئله باید گفت که اهمیت این موضوع در ساختار فیبر نوری است؛ از آنجاییکه این ساختار به شکل چند لایه دیده می شود، نحوه برش کابل و نحوه اتصال دو سر کابل به یکدیگر بسیار اهمیت دارد که قطعا استفاده از کابل فیبر نوری این انتظارات را برآورده می کند.

امروزه کابل های فیبر نوری جزو جدیدترین فناوری ها به حساب می اید و این کابل ها ساختاری چند لایه دارند که برای ایجاد جوش بین آن ها این کابل ها باید با دقت و به طرز صحیحی برش خورده باشند و کاملا تمیز شده باشند .
بعد از اعمال جوش باید مراقبت هایی نیز از انها انجام شود مثل اینکه در نقطه جوش دچار خمیدگی های بیش از حد نشوند چرا که ممکن است کابل به طور موقت یا حتی دائمی دچار قطعی شود.

دستگاه فیوژن که وظیفه انجام عمل اتصال بین دو کابل را بر عهده دارد، با ایجاد گرمای قوس الکتریکی زمینه را برای ذوب تارهای موجود در کابل فراهم می کند که همین امر اتصال کابل را در پی دارد. فیوژن فیبرنوری در واقع با هدف کم کردن پراکندگی و بازتاب نور در طول کابل فیبر نوری انجام می شود. همچنین در روش های قدیمی تر دیگر، از حرارت شعله گازی یا حرارت ناشی از عبور جریان الکتریکی از فیلمان تنگستنی نیز ممکن است استفاده شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *